Sunday, March 22, 2009

Keli Vs Ketam







Pada hari jumaat lepas, ayah aku suruh ikut dia pi jumpa Dato' Hj Abd Halip Pengarah Urusan Azha Construction and Supplier Sdn.Bhd untuk melihat projek ternakan keli dalam kanvas yang diusahakan kira2 5 bulan yang lepas.






Atas alasan tidak mahu membuat andaian tanpa usul periksa tentang keuntungan ternakan keli maka aku pun korbankan satu hari untuk jengok projek tu. Padahal aku begitu bimbang tentang assignment aku yang menggunung.




Lepas melihat dan memeriksa kandungan agreement dengan pembeli keli, aku masih ragu2 tentang keupayaan hidup keli dlm kanvas. Aku masih percaya bukan senang nak bela kalau tak cukup technical expert. Nak jaga suhu, pemakanan, pH air dll.



Tapi ayah aku dah suruh Dato rekomen kat dia projek tu dan harapkan aku nak jadi pengusaha pulak! waduh berat tu bro!




Apa-2 pun aku bagitau ayah aku yang aku masih sibuk study lagi.....aku masih minat nak bela ketam...heheeh, tu yang sebenarnya.



0 comments:

Mari nyayi pelan-pelan