Thursday, May 28, 2009

My Team





My Team ada 2 org jer, anak sulong and 2nd, so bila ada free time kitaorang round2 somewhere around Bukit Mertajam or Juru dengan fishing rod. Bila jumpa port baru, kita test sejam dua kat sana. Selalu resultnyer....hampeh.
Tangkul ketam juga dibawa bersama, kalau sesuai airnya barulah tangkul itu dilabuhkan. Selalunya tangkul tu dok standy kat belakang keta jer coz kebanyakan tempat tak sesuai nak tangkul ketam.
Aku selalu dok ingat masa dulu2 masa kena tolong ayah aku di laut. Banyak ajar aku erti sabar bila berurusan dengan rezeki laut. Aku perturunkan kepada anak aku agar bersabar dengan aktiviti memancing nie. Walaupun selalu kecundang, namun aktiviti tetap diteruskan.
Tak perlu diterangkan kebaikan bersabar nie. Tok guru or Mentor aku ajar bersabar nie memang sentiasa ada dari dulu hingga selamanya....my mum.
Motif cerita ini just nak kasi kredit pada Ayah dan Mak aku tentang makna sabar yang di ajar kepada anak2.

0 comments:

Mari nyayi pelan-pelan