Sunday, January 31, 2010

Sejarah

Ini mak aku bersama kakak aku dalam tahun 1969, nak ambil gambar kena pergi kedai gambar lepas tu bukan siap segera kena tunggu cuci 2-3 hari juga. Pastu nak kena pos pula gambar ni hantar kat ayah aku kat serawak. Sekarang tangkap segera pakai digi-cam pastu hantar pon segera pakai e-mail.

Ini gambar lagi lama, belakang tengah adalah Arwah Wan Dahari ayah kepada mak aku. Aku agak2 pic ni dalam tahun 50an.

Pic mak dan ayah kawin, aku agak2 dalam tahun 1967-68


Ini koleksi paling tua dan aku pun rasa pic nenek aku Arwah Tok Saad dan Nek Besah dan pic ni mungkin tahun 40an.
Aku simpan album ni sebab memang aku bercadang nak publish kat facebook kasi semua sanak saudara share sejarah dulu. Nanti mana lah tahu salasilah ini bakal lahirkan perdana menteri malaysia so boleh la sanak saudara tumpang gembira berada dalam salasilah ini.
Kepada saudara mara, lawatlah facebook aku mazlizan71@yahoo.com untuk save gambar ini dan banyak lagi.(dalam 50 keping semuanya).
Semoga siraturrahim dapat dieratkan.



0 comments:

Mari nyayi pelan-pelan